Johanna Sofia

Istället för yoghurt och fil
Jag tycker vår omställning till mejerifritt och glutenfritt går förvånansvärt bra. Men något som dottern saknar är Yoghurt med musli. Vi ger henne soyghurt någon gång ibland och har även funderat på att föra in oatly's produkter efter sommaren - men dessa produkter innehåller mängder av tillsatser som jag egentligen inte vill att mina barn ska äta! Under ledigheten innan bebis kommer ska jag prova att göra egen kokosyoghurt med probiotika-kapslar och kokosmjölk - någon av er som har testat det? 
 
Något som funkar helt ok som mellis är smoothie i olika former. Ibland gör jag den lite tjockare och krämigare, som en tjock yoghurt och serverar med musli. Ibland tunnar vi ut den och surplar med sugrör.
 
Denna gång blev basen avokado, lite frysta bär på det, glutenfri havremjölk samt lite kanel (för att stabilisera blodsockret).
 
 
Mixas med stavmixer tills den är helt slät (min dotters preferens)
 
 
... och blir det något över förvaras det i en glasflaska i kylen. Full av nyttiga fetter, vitaminer och läskande gott!
 
Har ni några bra mellistips att dela med er av?