Johanna Sofia

Tunga dagar

Tröttheten har tagit över min kropp. Dålig timing med en pigg och aktiv treåring i huset. 


I onsdags fick vi besök, en ljuvlig dag med lek och fina samtal. Tröttheten kom smygande på kvällen och har hängt i sedan dess. Igår klarade vi av barnmorskebesök och lite shopping, sedan var eftermiddagen ett kaos av flera mindre utbrott (den lilla) och flimmer-framför-ögonen-trötthet (jag). Mannen räddade mig vid 17, två timmars sömn senare kunde jag åter resa mig.

För att undvika en repris på den tråkiga stämningen igår har vi idag en lugn dag med läsning i soffan, pussel på iPad och efter lunch blir det nog en tur till biblioteket. 

Ikväll går mannen i huset på semester och det blir ljuvligt. Jag älskar dagarna med lilla A men det blir tydligt hur gravidkroppen inte orkar krypa på golvet och bygga tågbana, DUPLO och leka doktor längre. Nu hoppas jag på några dagars vila - sen är hon välkommen ut när hon vill ❤ 

Hoppas ni har en fin fredag!