Johanna Sofia

En dag på stranden
Trots att väderutsikterna har sett rent ut sagt dåliga ut har vi ändå kunnat njuta av dagar med sol och värme. SMHI är inte att lita på där vi bor kan vi enkelt konstatera. Senaste dagarna har vi passat på att hänga lite på stranden och bada. Lilltjejen är tokig i strand och bad. Igår när vi cyklade ner till stranden sa hon "Mamma, tänk att vi inte har varit här på hela dagen!". Så glad över att vi bor som vi bor och kan erbjuda henne i hennes ögon världens bästa lekplats. Jag har inte vågat mig ut i vattnet, har inte ens en bikini som passar på denna höggravida, trinda kropp. Men pappan och A och har badat. Temperaturen ska visst vara någonstans mellan 18-20 grader nu. 
 
Min uppgift är istället att få en kall liten nybadad kropp i mina armar, gnugga henne torr och varm med stora handdukar och lyssna på hennes ivriga röst som berättar om sjögräs, krabbor och kanske att det även var en val. Bästa uppgiften om ni frågar mig. Sen sitter vi på filten, blickar ut mot havet och äter morotsstavar och äppleklyftor och pratar om sommaren och havet, låter solen värma oss och efter en stund är lillan redo för mer strandaktivitet.
 
 
Med bestämda steg genom sanden, den här tjejen älskar stranden och havet. 
 
 
Värmer sig efter ett bad. Fjuniga barnryggar, finns det något finare? 
 
 
Så tacksam över denna sommar och all tid med dem jag älskar högst! 
 
#1 - Hanna Karlsson

Hur härligt är det inte med sommar. Efter det här inlägget längtar jag ännu mer efter min semester!

Svar: Fantastiskt! Hoppas du inte behöver vänta alltför länge! 😊
Johanna Sofia

#2 - beccalundin.blogg.se

Så härligt, o fina bilder.

Svar: Tack :)
Johanna Sofia